مجله

در پیش دبستانی چه چیزهایی می آموزند؟

عکس بازی در پیش دبستانی

در پیش دبستانی چه چیزهایی می آموزند؟

می دانستید نقطه عطف اصلی رشد اجتماعی کودکان در دوره پیش دبستانی می باشد. با ورود فرزندانتان به پیش دبستانی می توانید به آنها در یادگیری مهارت هایی مانند نشستن ، صحبت کردن و.. کمک کنید . حال چه چیزی در این فضا به کودکان آموزش داده می شود ؟ با ما در ادامه همراه باشید تا به این موضوع بپردازیم.

پیش دبستانی آمادگی برای ورود به مدرسه

سالهای اول مدرسه فرزند شما با لحظه های شگفت انگیز بسیاری پر می شود. دراین زمان کودک از نظر اجتماعی ، عاطفی ، جسمی و فکری رشد شگرفی می کند .بنابراین آمادگی برای این دوره از اهمیت زیادی برخوردار است .مهارتهایی که در پیش دبستانی آموزش داده می شود مانند دانستن اینکه چه چیزی حرف A را ایجاد می کند یا 2 + 2 چند می شود ؟ممکن است ساده به نظر برسد اما فرزند شما را برای یک عمر یادگیری آماده می کند. این دوره ممکن است مانند همه سرگرمی ها و بازی ها (موسیقی ، داستان ، رقص ، هنر) به نظر برسد اما حجم زیادی از فعالیت های مغزی در جریان است. کودکان خردسال از طریق بازی ، فعالیت خلاقانه را یاد می گیرند .بنابراین بلوک های ساختمانی و آهنگ های قطار پیش دبستانی شما فقط سرگرم کننده نیستند. بلکه آنها در حال آموزش حل مسئله و فیزیک هستند.

مرکز تخصصی پیش دبستان آینده برتر به صورت کاملا حرفه ای به رشد مهارت های فردی و گروهی کودکان از سنین آغازین زندگی می پردازد. این مرکز با تقویت هوش های متنوع کودکان به رشد آنها کمک می کند. در این فرآیند بازی های هدفمنند همراه با جذابیت های کودکانه مهارت های فردی و گروهی را آموزش میدهد و لذت دانستن را با توانستن در دسترس کودکان عزیزمان قرار میدهد.برای مشاوره می توانید با شماره های 44070226 تماس بگیرید . برای ارتباط با ادمین به پیچ اینستاگرام مراجعه کنید.

رشد حس اعتماد به نفس در پیش دبستانی

پیش دبستانی علاوه بر اینکه زمانی مناسب برای رشد عادات یادگیری می باشد، باعث افزایش حس اعتماد به نفس کودکانتان می شود. جوزه مید ، معلم پیش دبستانی Creative Kids می گوید: “اگر کودکان احساس خوبی نسبت به خود داشته باشند و بدانند که چگونه احساس غرور کنند ، حتی اگر اشتباه کنند ، همه چیز در جای خود قرار می گیرد.” مید می گوید موفقیت های فرزندتان در این مرحله را تشویق کنید اما به او اجازه دهید که شکست بخورد. “اجازه دهید بچه ها سقوط کنند و اشتباه کنند اما احساس کنند که این کار اشکالی ندارد. آنها بار دیگر حرکت می کنند و از اشتباهات خود درس می گیرند.” در اینجا به مهمترین نکات یادگیری که کودکان به طور معمول در پیش دبستانی به دست می آورند تا با راهنمایی هایی والدین برای کمک به فرزندان در خانه می پردازیم.

عکس بازی در پیش دبستانی

عکس بازی در پیش دبستانی

چه چیزهایی در پیش دبستانی می آموزند؟

آموزش زبان
در پیش دبستانی کودکان ها یاد می گیرند که همه 26 حرف بزرگ و برخی حروف کوچک را بشناسند و نامگذاری کنند (یادگیری حروف کوچک در این سن سخت تر است). آنها نام خود را می شناسند و قادر به چاپ آن به همراه حروف دیگر و کلمات معنی دار مانند مامان ، بابا و عشق هستند. کودکان پیش دبستانی همچنین ارتباطی بین حروف و صداها برقرار می کنند و برخی از صداهایی را که حروف ایجاد می کنند ، می شناسند.
یادگیری نامه را با بازی فرزندتان با آهنرباهای حروف تقویت کنید. “آهنگ ABC” را با هم بخوانید و به صداهای کلمات در زندگی روزمره خود نگاه کنید. وقتی با هم آشپزی می کنید ، به فرزندتان بیاموزید که حروف دستور العمل ها به چه معنی است. این کار علاوه براینکه برای کودک سرگرم کننده است ، آموزنده نیز می باشد.عشق به زبان ، خواندن کتاب بهتر است در خانه شروع شود ، بنابراین با صحبت با فرزندتان و خواندن مرتب ، او را تشویق کنید. مید می گوید: “یکی از شگفت انگیزترین کارهایی که والدین می توانند انجام دهند ، خواندن هر روز برای فرزندانشان است.” حتی هر شب 10 دقیقه تفاوت ایجاد می کند. با دیدن تصاویر کنار هم ، اشاره کردن به کلمات و گفتگو در مورد اتفاقات کتاب ، آن را به یک تجربه گرم برای فرزندتان تبدیل کنید. سؤال کنید (این چیست؟” “او چه می کند؟”) و در مورد مشاهدات و افکار فرزند خود صحبت کنید.

عکس بازی در پیش دبستانی

عکس بازی در پیش دبستانی

آموزش رنگ ها ، شکل ها و اشیاء
در پیش دبستانی کودکان اسامی بسیاری از رنگ ها ، اشکال اساسی و قسمت های بدن را می آموزند.

در خانه: همانطور که کتاب ها را با هم می خوانید ، در مورد رنگ سوال کنید: “آن ماشین چه رنگی است؟” و “کدام کلاه زرد است؟” شکل اشیاء خانگی را مشخص کنید و سؤالاتی از قبیل “آیا آن تصویر مانند یک مربع یا مثلث است؟” وقتی کودک شما لباس می پوشد ، در مورد رنگ پیراهن ، شلوار ، کفش و جوراب خود صحبت کنید. همه چیز را به یک بازی تبدیل کنید. بازی برای یادگیری قسمت های بدن ، به عنوان مثال: “بینی مامان کجاست؟ چانه مامان کجاست؟ آرنج های شما کجا هستند؟” در اتومبیل یا اتوبوس نیز، بازی کنید که در مورد یک شیء سؤال کنید و کودک شما باید شکل و رنگ را تشخیص دهد.

برای دیدن تصاویر کلاس ها و سرگرمی های پیش دبستانی آینده برتر روی ادامه مطلب کلیک کنید.
نتیجه:
پیش دبستانی نه تنها کودکان را برای ورود به مدرسه آماده می کند بلکه باعث یادگیری مهارت های ابتدایی می شود که در نهایت منجر به رشد اجتماعی آنها می شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *