مجله

معرفی رشته گرافیک در هنرستان

عکس-کلاس-گرافیک-هنرستان

معرفی رشته گرافیک در هنرستان

رشته گرافیک چیست ؟ از چه زمانی می توان گرافیک آموخت ؟ در کجا باید این رشته را تحصیل کرد؟ آیا این رشته آینده شغلی خوبی برای فرزندمان می باشد ؟ با ما در ادامه همراه باشید تا به این سوالات پاسخ دهیم .

گرافیک چیست؟

کلمه گرافیک دارای ریشه یونانی به معنای طراحی و طرح زدن می باشد.طراحی گرافیک مجموعه ای از تصویر ، کلمات و ایده هایی است که پیامی را به بیننده می رساند . حیطه کاری این رشته بیشتر در زمینه تبلیغات مجلات ، شرکت ها ، کارخانه ها و موسسه های فرهنگی و هنری ، حتی تولیدات کارخانه ای که شامل مواد غذایی ، پوشاک ، مواد شوینده و… می باشد.

طراحان گرافیک ارتباطات بصری با بیننده های خود برقرار می کنند که هر روز ، هر دقیقه ، در سراسر جهان مشاهده می شود. طراحان، انواع سرگرمی ، تبلیغات ، اخبار و ویژگیهای مختلف را از روش هایی از جمله انتشارات چاپی (مجلات ، روزنامه ها و بروشورها) ، رسانه های دیجیتالی پخش مانند ماشین های بازی ، تلویزیون ، مرورگرهای وب ، شبکه های اجتماعی توسعه می دهند. با پیشرفت مداوم فناوری ، پیچیدگی ، وظایف و مهارت های طراحان گرافیک نیز افزایش می یابد. در این مقاله به بررسی نقش طراحان گرافیک ، متداول ترین مسیرهای ورود به حرفه و همچنین برنامه ها و مدارس موجود می پردازد.

عکس گرافیک هنرستان

عکس گرافیک هنرستان

آموزش گرافیک در هنرستان

گرافیک رشته ای است که شروع زود هنگام آن کمک کننده است. این رشته را می توان از دوران دبیرستان در هنرستان شروع کرد. در دوران دبیرستان ، دانش آموزان باید دروسی از جمله تاریخ هنر ، نقاشی ، گرافیک و طراحی وب سایت درکلاس های مدرسه بگذرانند. دانش آموزان مهارت های نوظهور خود را می توانند در طراحی تولید روزنامه یا سالنامه مدرسه به کار گیرند. طراحی گرافیکی نه تنها نیاز به یک چشم خوب و یک ذهن خلاق دارد ، بلکه برای توسعه مهارت ها نیاز به کارگاه های عملی و یادگیری نرم افزارهای مرتبط می باشد. هرچه زودتر دانش آموز مقدمات را شروع کند ، بهتر می شود.

در هنرستان آینده برتر هنری_شو فرآیندی است برای هنر و بکارگیری مهارت های زندگی ساز و تجربه های اجرایی در فرآیند زندگی برتر. برنامه های کارگاه محور در این هنرستان همراه با گروه دپارتمان های تخصصی رشته های هنری و کارگروه های هنر و تجربه با حضور شخصیت های مطرح دانشگاهی و حرفه ای توانسته است کارآفرینان انگیزه مندی را برای جامعه آینده تربیت نماید.برای مشاوره می توانید با شماره های 44070226 تماس بگیرید . برای ارتباط با ادمین به پیچ اینستاگرام مراجعه کنید.

چرا دریافت مدرک طراحی مهم است ؟

در گذشته طراح گرافیک به سختی می توانست با ایده های خلاق خود استخدام شود. اما امروزه ، بیشتر کارفرمایان به دنبال طراحان با آموزش کامل تر و مناسب تر هستند به نوعی که با ارائه مدرک دانشگاهی یا گواهینامه از مرکز معتبر می تواند آن را ثابت کند. البته گواهینامه در این رشته یا مدرک دانشگاهی ممکن است در بعضی موارد کافی باشد ، اما وزارت کار ایالات متحده گزارش می دهد که طراحان تازه کار فقط بعد از کسب مدرک لیسانس به احتمال زیاد به یک کار با کیفیت دست می یابند.

عکس-گرافیک-هنرستان

عکس-گرافیک-هنرستان

کجا باید رشته گرافیک را تحصیل کرد؟

در حال حاضر دانشگاهها و هنرستان هایی در کشور ما وجود دارد که مدرک معتبری ارائه می دهند. کلاس های بازاریابی و تجارت ممکن است بخشی از برنامه درسی نیز باشد ، زیرا طراحان باید بتوانند پیشنهادهای شغلی حرفه ای را گردآوری و ارسال کنند و طرح های خود را به طور موثری به مشتریان بالقوه بفروشند.صرف نظر از درجه خاصی که آنها انتخاب می کنند ، دانش آموزان طراحی گرافیک باید به دنبال یک برنامه معتبر از یک هنرستان معتبر باشند.

عکس-کلاس-گرافیک-هنرستان

عکس-کلاس-گرافیک-هنرستان

آیا رشته گرافیک آینده شغلی دارد ؟

طراحانی که در طراحی گرافیک هویت بصری تخصص دارند با ذینفعان برند همکاری می کنند تا دارایی هایی مانند لوگو ، تایپوگرافی ، پالت های رنگی و کتابخانه های تصویری که نمایانگر شخصیت یک برند است ، ایجاد کنند. علاوه بر کارتهای ویزیت استاندارد و شرکتهای ثابت ، طراحان معمولاً مجموعه ای از دستورالعملهای برند بصری (بروشورها) را تهیه می کنند که بهترین شیوه ها را توصیف می کنند و نمونه هایی از مارک تجاری بصری را که در رسانه های مختلف اعمال می شود ارائه می دهند. این دستورالعمل ها با اطمینان از سازگاری برند در برنامه های آینده کمک می کنند. طراحان گرافیک ایده های الهام بخش و آموزنده را در تبلیغات ، بروشور و سایر موارد ارتباطی بازاریابی ارائه می دهند. برخی از طراحان گرافیک به عنوان بخشی از یک تیم مشارکتی برای شرکتهای طراحی تخصصی کار می کنند ، در حالی که برخی دیگر خود اشتغالی دارند و مستقل کار می کنند. طراحان چاپ و دیجیتال از ابزارهای پیچیده گرافیکی برای دستکاری متن ، تصاویر ، انیمیشن ها و رنگ استفاده می کنند.بیشتر طراحان گرافیک تمام وقت برای تحقق مهلت کار می کنند. طراحان گرافیک خود اشتغالی باید انعطاف پذیر باشند ، زیرا گاهی اوقات مشتری ها باید در ساعات عصر و آخر هفته ملاقات کنند. مانند بسیاری از صنایع ، خدمات به مشتری و رضایت مشتری کلید موفقیت است. علاوه بر این ، موفقیت به عنوان یک طراح گرافیک شامل یادگیری نحوه مناقصه قراردادها ، خدمات بازار و توسعه پایگاه مشتری در حال انجام است.دستمزد طراحان گرافیک بر اساس فاکتورهایی از جمله تجربه ، تحصیلات ، نوع کارفرما و موقعیت جغرافیایی در سراسر کشور متغیر است. براساس BLS ، دستمزد سالانه متوسط ​​ملی سالانه طراحان گرافیک در سال 2014 معادل 45.900 دلار بوده است ، در حالی که 10 درصد برتر طراحان گرافیک بیش از 77،490 دلار درآمد کسب کرده اند. طراحان گرافیک با بالاترین حقوق معمولاً افرادی که دارای آموزش پیشرفته هستند و برای شرکتهای طراحی تخصصی کار می کنند.

نتیجه :

امروزه سرمایه گذاری درتخصص و آموزش فرزندان مفید بوده و باعث می شود افرادی متخصص و متبحر تربیت کنید. رشته گرافیک یکی از پردرآمدترین رشته های تخصصی در دنیا می باشد که نیاز به دورهای آموزشی و کسب مدرک معتبر دارد . بنابراین هنرستان یکی از بهترین گزینه ها می باشد نه تنها فضایی مناسب برای یادگیری می باشد بلکه دارای تیم متخصص و کارگاههای مجهز در این زمینه می باشد که فرزندان شما را برای ورود به دانشگاه و بازار کار آماده می کند.

برای دیدن کارگاهها و طراحی دانش آموزان هنرستان آینده برتر روی ادامه مطلب کلیک کنید .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *