مجله

راههای پرورش خلاقیت در کودکان کدام است ؟

بازی های پرورش خلاقیت

راههای پرورش خلاقیت در کودکان کدام است ؟

برای پرورش خلاقیت مغز نه تنها به تمرین نیاز دارد بلکه به وسایلی که با آن بتوان ایده ها را پرورش داد نیز نیاز دارد . بهترین وسیله برای پرورش خلاقیت در مغز کسب تجربه می باشد زیرا امکان اینکه در مغز ما بماند و در هنگام نیاز به خاطر آید بیشتر است . خواندن ، گوش دادن و گوش دادن نیز از دیگر روش های خلاقیت می باشد .بازی در فضای آزاد با توجه به اینکه چطور انجام شود ، ممکن است مغز را تا حدودی تمرین دهد. همچنین بازی های فکری ، حل معما و جدول نیز می تواند به پرورش قدرت تصور کمک می کند.
کودکان مبتکران طبیعی با تصورات قدرتمند هستند. و با خلاقیت ، ایده های مفید علمی ، عاطفی و حتی سلامتی را ارائه می دهند.
یک مطالعه نشان داد که تصورات کودکان به آنها کمک می کند تا با درد بهتر کنار بیایند. خلاقیت همچنین به کودکان کمک می کند تا اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند ، مهارت های اجتماعی را توسعه دهند و بهتر یاد بگیرند. حال چه کنیم تا کودکانی خلاق داشته باشیم؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به این موضوع بپردازیم.

روش های تقویت خلاقیت در کودکان 

در زیر ، سه متخصص در مورد اینکه والدین چگونه می توانند در تقویت خلاقیت در کودکان خود نقش داشته باشند ،صحبت می کنند:

  1. بازی های ساده برای کودکان ایجاد کنید. برای این کار نیازی به ایجاد فضای بازی دقیق ندارید ، به جدیدترین و بزرگترین اسباب بازی ها نیز احتیاج ندارید. شارلوت رزنیک روانشناس تربیتی کودک ، می گوید کودکان بهتر است بازی ها و فعالیت های ساده ای داشته باشند. او با فرزند مراجعین خود لگو بازی می کند. اما به جای پیروی از دستورالعمل ها ، به کودکان اجازه می دهد از تخیل خود استفاده کرده و آنچه را که می خواهند بسازند.
عکس بازی های پرورش خلاقیت

بازی های پرورش خلاقیت

2.  فضایی مناسب را برای کودکتان ایجاد کنید. پام آلیین ، مدیر اجرایی Lit World and Lit Life و نویسنده بسیاری از کتاب ها ) از جمله زندگی نویسندگی فرزند شما،چگونه می توان اعتماد به نفس ، خلاقیت و مهارت را در هر سنی ایجاد کرد ) گفت: فضایی ایجاد کنید تا کودک شما بتواند خلاق باشد. .

این به معنای داشتن سالن بازی فانتزی نیست. بلکه می تواند یک گوشه کوچک با یک کیسه لگو یا جعبه ای از لباس های قدیمی شما باشد. آلیین شاهد شکوفایی خلاقیت در تنگ ترین فضاها ، از جمله زاغه های کنیا در کودکان این مناطق محروم بود. وی گفت: نکته مهم این است که کودک شما احساس کند که در فضای خود قدرت دارد.

مرکز تخصصی پیش دبستان آینده برتر به صورت کاملا حرفه ای به رشد مهارت های فردی و گروهی کودکان از سنین آغازین زندگی می پردازد. این مرکز با تقویت هوش های متنوع کودکان به رشد آنها کمک می کند. در این فرآیند بازی های هدفمنند همراه با جذابیت های کودکانه مهارت های فردی و گروهی را آموزش میدهد و لذت دانستن را با توانستن در دسترس کودکان عزیزمان قرار میدهد.برای مشاوره می توانید با شماره های 44070226 تماس بگیرید . برای ارتباط با ادمین به پیچ اینستاگرام مراجعه کنید.

 

3. به کودکان خود وقت آزاد دهید: آلیین می گوید مهم است که به کودک خود زمان غیرساختی بدهید. یعنی کودکان چند ساعت در خانه بدون برنامه ریزی داشته باشند ، بنابراین کودک شما فقط می تواند در خانه بازی کند.
4. به کودکان خود کمک کنید حواس خود را فعال کنند. فرزندان خود را در جهان بیرون قرار دهید تا آنها بتوانند از تمام حواسشان استفاده کنند ، رزنیک (استاد روانشناسی UCLA و نویسنده کتاب قدرت از تصورات فرزند شما است ) می گوید: آنها را به کتابخانه ، موزه و بیرون از منزل ببرید. از آنها بخواهید تصور کنند که سفر به اماکن دور ، مانند سافاری آفریقایی چگونه می تواند باشد؟ با چه حیواناتی روبرو می شوند؟ سافاری چه شکلی خواهد بود؟حیوانات چه صدایی از خود ایجاد می کنند؟باز هم ، این به معنای سفرهای پر هزینه یا پیچیده نیست با گشتی ساده این تجربیات را به کودک خود بدهید.

عکس خلاقیت کودکان پیش دبستانی

عکس خلاقیت کودکان پیش دبستانی

نتیجه:
ذهن خلاق در کودکان نه تنها باعث تسکین اعصاب و کاهش تنش ها و استرس های آنها می شود بلکه آنها را برای روبرو شدن با انواع چالش های زندگی و حل آنها به روش های مختلف آماده می کند . بنابراین نقش والدین در تقویت خلاقیت آنها مهم و ضروری است .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *